Vitorlázás Erzsébetig – Rent&Ride túraútvonal

Bejártuk a Rent&Ride, Vitorlázás Erzsébetig fantázianévre hallgató, nagyjából 25 km-es túráját. Bérelhető Scott Strike eRide mellé, túravezetőnk Specialized kerékpárját fogtuk be erre a feladatra. Első szakaszon a budaörsi kölcsönzőből jutunk el a túra kezdőpontjáig. Innen indul majd a móka.

Vitorlázás Erzsébetig

Túránkat az Irhás-árok aljáról indítottuk meg (zöld térkép ikon), ami az erre ismerős kerékpárosok között egy igen hírhedt, útszakasz. Az út első szakaszán végig aszfalton kell haladnunk, de egy jó másfél km-es kaptató után beérünk az erdőbe. A nehézségek itt nem érnek még véget, mert hosszan elnyúló emelkedő nem marad abba, csak átváltunk földútra. A földes terepen haladva egy km múlva elérjünk a túránk első pihenőjét a Wigner Jenő Pál teret, helyieknek csak KFKI sporttelep. Itt megérdemeltek kifújhatjuk magunkat, hiszen elég nagy utat tettünk meg, de nem tétovázunk, elindulunk a következő úticélunkig. Ezen a szakaszon Tour és eMTB rásegítési módokat kell igénybe venni.

Viszonylag könnyebb terepen, helyenként élvezetes lejtmenetekkel fogunk találkozni. A túra negyedik kilométere előtt nekünk tennünk kellett egy kis kerülőt, mert túravezetőnk egyik kedvenc szakaszát teljesen benőtte az erdő és nem tudtunk arra haladni, így egy hasonló utat kellett választanuk. A lejtős, kalandos és kanyargós tekerés után megérkezünk a Vitorlázó emlékműhöz. Itt a panoráma igazán csodálatos. Aki nem járt még erre, érdemes eltölteni egy pár percet és élvezni a kilátást. Ezen a szakaszon nagy részében a Tour rásegítési mód van használatban, néha az emelkedős részen átválta eMTB-re.

Cudar idő volt, de a kilátás magáért beszél.

Az aprókavicsos úton elindulunk visszafelé és tovább haladunk egyenesen, egy fél kilométeres szakaszon azon az úton haladunk, ahonnan jöttünk, de a kapu után egyenesen vesszük az irányt. Túlságosan ne gyorsuljunk be mert hirtelen fordulunk majd jobbra aszfaltos útra, érdemes lesz könnyebb fokozatba váltani mert hirtelen kaptató fog érkezni. Amilyen gyorsan csak lehet elhagyjuk ezt az utat mert terepre vágyunk és irányt veszünk Magaskő-kőfejtő felé. Itt érdemes egy kicsit megállni és körbe nézni, hogy milyen erők járják át ezt a helyet.

A pihenő alatt érdemes magunkat energiával felruházni, mivel megkezdjük a csúcstámadást és meg sem állunk az Erzsébet kilátóig. A technikás lejtős szakaszt egy hosszan elnyúló emelkedő váltja majd fel. A 2 km hosszú emelkedés után még egy nagy feladat vár ránk, feltekerni a kilátóig. Ha már erre jár az ember ne hagyja ki ezt az élményt sem. Itt nyugodtan használhatunk magasabb rásegítési módot, de kelleni fog az erőnk is a feljutáshoz. A szakasz első felét kikapcsolt motorral is megtehetnénk, de ahogy átérünk az emelkedős részre, ott a 30-70 arányban Tour és eMTB rásegítési módra van szükség. A kilátónál lehet a Turbo fokozat is kelleni fog.

Analóg kerékpárt hajtva a kilátó minden kerékpárosnak egy nagy mérföldkő az életében. Az első sikeres csúcstámadás nagy büszkeséggel tölt el mindenkit. De eBike-ot hajtva is élvezetes a felfelé vezető út. Az ide beiktatott pihenő után, egy kellemesebb, lejtős szakaszon gurulunk majd tovább, olykor egy-egy meredekebb technikásabb résszel, amíg el nem jutunk a Tündérhegyi útra. Itt újra aszfaltos részre kerülünk, lazább tempót diktálva élvezhetjük a természet hangját vagy kellemesen beszélgethetünk is akár. Erről az útról lekanyarodva visszatérünk még az erdőbe, ahol a fő célunkat Normafát fogjuk megközelíteni. Egy kis emelkedésre majd még kell számítanunk, de ez az utolsó magas csúcs. Tour rásegítési módban könnyen megtehető ez a szakasz.

A földúton szükség lesz még az erőnkre, hiszen találkozunk még egy kis emelkedővel. A Normafán miután egy jó kávét elfogyasztottunk és feltöltődtünk, megkezdjük az utolsó szakaszát a túrának. Jól kapaszkodjuk meg a kormányban, mert egy kicsit begyorsulunk a végére és az utolsó két km-es szakaszt körülbelül 10 perc alatt teljesítjük is.

A Törökbálinti utat (piros tékrép ikon) elérve végeztünk is a Rent&Ride, Vitorlázás Erzsébetig fantázianévre hallgató túrájával. Akik saját kerékpárral érkeztek tőlük elbúcsúzunk, de ha kedvük tartja még elkísérhetnek minket a budaörsi kölcsönzőbe.

Total distance: 24258 m

• SRAM SX Eagle 12 sebességes hátsó váltó
  • Shimano XT 4 dugattyús fékszett
  • Bosch Performance CX motor, 625 Wh-ás akkumulátor

Az alábbi linken metekinthető: https://sport.appsolute.hu/bolt/kerekpar/elektromos-kerekpar/scott-strike-eride-930-black-2022/

Specialized Turbo Levo SL Comp

• Specialized M5 Premium alumínium váz
  • FOX RHYTHM 34 FLOAT 29 150mm villa
  • FOX FLOAT DPS Performance hátsó tag
  • SRAM NX Eagle 12 sebességes hátsó váltó
  • SRAM Guide R fékszett
  • Specialized SL 1.1 lightweight motor, 320 Wh-ás akkumulátor

Az alábbi linken megtekinthető: https://sport.appsolute.hu/bolt/kerekpar/elektromos-kerekpar/specialized-turbo-levo-sl-comp/